tirsdag 7. august 2012

Prøvelapper

Ja her er det bare å komme seg i arbeid igjen ;-) Hva med å samle sammen prøvelapper av alle mulige garnkvaliteter? Så slipper vi å bruke tid på det selv? Egentlig burde man jo lage en prøvelapp på hver garnkvalitet, på hver strikkefasthet og til og med på hver farge ettersom dette kan ha små forskjeller og. Dette kan ta tid og hadde det ikke vært kjekt med en liten 'prøvelappdatabase'? Jeg har lyst å prøve å få det til her, men vi må jo ha en standard. 

Alle prøvelapper må selvsagt tas en godt bilde av som legges ut sammen med selve opplysningene. Kom gjerne med innspill her. Jeg er ikke flink på prøvelapper selv, har strikket en del 'på øyet', noe som av og til har fungert bra, andre ganger ikke ;-) Men ja, her trenger jeg hjelp. Send meg gjerne bilde av prøvelappene dine og info om nåler/rader osv så legger jeg det ut her. Jeg strikker i Dale sin baby ull på NORSY finstrikker sk280 (mener jeg det er). Dette kan jeg ta meg av prøvelapper på. Men er jo mye annet garn man kan strikke med!?! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar